Hällvete vilken flundra!



”Tur-Sara” drog upp monsterfisken

Här är Sara som inte fick torsk. I stället fick hon ta hjälp av en traktor när hon kom i land med sin fångst. 120 kilo hälleflundra!
– Helt otroligt, sa storfiskar´n själv efter kampen med monsterflundran.Sara "The Big D" Bernmark, svensk fisketurist från Upplands Väsby, norr om Stockholm, var på fisketur vid Leka Camping i Namdalen i Nord-Trøndelag i lördags. Tidigare i veckan hade hon lyckats dra upp en 13 kilo tung hälleflundra, rena lyckotalet skulle det visa sig. Hämtades med traktor
– Först trodde jag att det var något annat än en fisk jag fått på. Men efter en liten stund märkte jag rörelse i spöet för fisken tog fart och rusade hundra meter ut från båten, säger den glade fiskerskan till norska Verdens Gang. Kampen varade i en och en halv timme eftersom linan bara var dimensionerad för att tåla högst 20 kilo.
– Jag var så uppjagad och stressad att jag verkligen fick lägga band på mig för att inte belasta utrustningen alltför mycket. Som tur var hade hon kompisarna Felicia och Hanna med sig i båten. Tillsammans lyckades de få ombord flundran med hjälp av några böjda metallkrokar. Campingägaren Jostein Hiller tvingades hämta sin traktor för att frakta upp den 205 centimeter långa och 120 kilo tunga hälleflundran från stranden.

Ändå inte störst
Men nytt hälleflundrarekord var det inte. Dansken Søren Beck drog i fjol upp en som vägde 202 kilo. Det bekymrar dock inte Bernmark.
– Nu tänker jag försöka ta hem min som troféfisk och kan bara hoppas på lite välvilja i tullen, säger han till VG. Plus att hon har en finfin fiskehistoria från de två turistveckorna i Norge att berätta för vänner och bekanta när hon kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Robin Hellstrand

hahahaha :P bra jobb sara

2009-08-19 @ 13:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0