8 juni

Hej, det har skrivits fiskehistoria i veckan. Äntligen har det så omöjliga inträffat. En gös har fångats.
Max lyckades lura denna pärla på 2.0 kg, efter ett hugg som var något annat än ett gäddhugg. Det var någonting som inte stämde efter att fisken hade huggit, sedan när den började närma sig båten så kunde man skymta hur något glänste till. En fet gös med alla fenor ute kunde krigas in i båten. Detta är den första gösen vi fått upp (med undantag för Söderblom som har varit fiskenöt).
Det har fiskats lite mer i helgen också, här är några bilder på lite blandat från veckan inkluderat gösen:

         
         
         

Sista tre fiskarna är ifrån idag, vi hade en liten fiskeutflyckt med ett riktigt skitfiske. Själv så tappade jag 4 stycken gäddor precis vid båten och 1 gädda precis vid land. Men jag lyckades iallafall få upp två gäddor. Sista gäddan vägrade jag tappa och lyckades klura in den i båten. Den vägde 3.0 kg.


Imorgon så börjar sommarjobbet klockan 07.00 i solna. Så jag ska dra direkt och lägga mig, hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0