23 maj

Hej, vi kunde inte riktigt hålla oss med att åka till laxsjön så vi drog dit idag.
Här är lite bilder från idag.

    
Det var en helt underbar eftermiddag som vi hade framför oss.

    
Efter att Söderblom fimpat 3 fiskar så lyckas tillslut Max landa denna skönhet på ca 1kg.
Några kast innan så fick Max botten men lossnade, sen botten igen, men lossnade. När han vevade upp så hade han fått med sig två stycken drag.

    
Lite senare fram emot kvällen så lyckades jag meta upp denna regnbåge på 2.5 kg (Nytt personbästa).
Detta efter en ganska dramatisk stund, efter att jag hade bytt till mete så slängde jag i metreven och kände att det började dra ihop sig för ett toabesök, så jag hittade en bajamaja och la en nr 2. Samtidigt som detta hände så hade regnbågen tagit mitt agn, och när jag var klar på muggen efter kanske 10 minuter så ligger mitt spö och drar ut lina. Med kanske 25 meter lina kvar så börjar jag veva in, och märker att regnbågen har simmat under en bro och in i vassen. Efter en hel del stökande så lyckas jag tillslut få ut den ur vassen och ett nytt personbästa var ett faktum. 


Max fixade en till regnbåge på 2.33kg vilket ger ett nytt personbästa.
Detta var även det en ganska dramatisk fångst. Precis vid land så lossnade den och sprattlade sig ner till stenarna vid kanten. Det gör förstås Max också och med knäna och fötterna i vattnet så lyckas han iallafall fånga fisken och tar den till säkerhet längre upp på land. I munnen på den så fanns det en metrev från en tidigare fiskare som inte lyckas fånga den.

              
Ludvig och Söderblom med båda tappade fiskar förblev fisklösa, solen började gå ner och klockan började rusa. Med två nya personbästan och en underbar eftermiddag så körde vi hem till Ekerö igen.

P.S. Vi hade tänkt att försöka oss på lite abborre och eventuellt gös framöver så ni kan förvänta er mer omväxling i bloggen!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha en trevlig helg :)

2008-05-24 @ 00:27:37
URL: http://wlisa.blogg.se
Postat av: milla

haha du var tvungen att skriva om toabesöket ;)
Puss Puss :)

2008-05-24 @ 16:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0