21 Maj

Hej, sladden som slänger över bilderna från min mobil till datorn har varit spårlöst försvunnen, men idag snirklade den sig fram.

Vi har fiskat några gånger och här kommer det du missat:

Jag + bröderna Modin var ute på en riktig dräprunda den 5e maj, vi hade varit ute någon dag innan men utan någon vunnen fight.
Sedan bröts det sk "högtrycket" och gäddorna blev tokiga. Under rundan som varade ungefär 2h 30min så fick vi 15 gäddor (5 var) där ett nytt båtrekord var inräknat.
Jag lyckades fånga 3 gäddor på 3 kast också, hyffsad streak men inte några bumligar...

Har visst missat en runda från 3e maj:



Lill-killen på g i


Här är bilder från 5e maj:
Som du ser blev det några fina gäddor. Max fick bland annat en fin på 6,0 kg följt av personbästat på 8,2 kg som officiellt är nytt båtrekord, sen fick han också en 4,7 kg.
Ludvig fick sig en 5,0 kgs, och sen fick jag en på 4, något kg.
                                                                                                                          
OBS!! DET BLÅSER MYCKET I BÖRJAN SÅ SÄNK!!!!


Live action movie scene

6e maj:
Jag och Max smög ut på en after-school runda men efter grov miss i min planering var jag tvungen att avbryta fiskerundan efter 7 minuters fiske. Ludvid och Söderblom tog istället min plats. Där Ludvig gjorde det med stil, han leveredade i nytt personbästa med en gädda på 7,2 kg!
Söderblom har bilden i nuläget men ska inom kort komma upp här!!
    


9e maj:
Max utökade sin båtbästa streak och skedade upp en död ruda 1,4 kg.
Gäddan där innan som jag håller var en hård fight, jag lyckades kroka den i grisviken. Men den satt jävligt risigt och efter lite jidder om vem som ska ta den så rycker den sega biten till och givetvis lossnar...
Känslan av depp slår en i nyllet, men helt omotiverat står gäddan helt still vid båten! Max hetsar och i paniken att försöka ta den så lyckas han bara putta ner den under ytan och in under båten. Utan tvekan slänger han in en arm efter den och lyckas ta den i stjärtfenan och sedan skopar upp den med båda armarna. För laget!
                        

16e maj:
Inga direkta minnen från rundan...


17e maj:
Vi tog en heldag på Löten där spinnfiske visade sig vara vinnande, jag och Ludvid satsade främst på mete med räka och fick nöja oss med en shyst start på sommarbrännan.
Men Max och Söderblom lyckades få en var där båda låg runt 1000 g.
Söderblom krokade den i sista minuten då vi packade ihop...
    




Fläbbigaste updaten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0